2018 |
Learning and motor and mental health profiles in pupils with Borderline Intellectual Functioning and Average Intellectual Functioning |
Articolo in rivista |
Go to |
2016 |
Investigating the Improvement of Decoding Abilities and Working Memory in Children with Incremental or Entity Personal Conceptions of Intelligence: Two Case Reports |
Articolo in rivista |
Go to |
2015 |
Emotional Profile and Intellectual Functioning: A Comparison Among Children With Borderline Intellectual Functioning, Average Intellectual Functioning, and Gifted Intellectual Functioning |
Articolo in rivista |
Go to |
2014 |
Emotional variables and learning profiles in children with different levels of Intellectual Functioning |
Proceedings |
Go to |
2014 |
Anxiety, self-esteem and self-handicapping: A comparison between pupils with dyscalculia and normal learning | Ansia, autostima e self-handicapping: Un confronto tra bambini con discalculia e apprendimento nella norma |
Articolo in rivista |
Go to |
2014 |
Depression, Anxiety at School and Self-Esteem in Children with Learning Disabilities |
Articolo in rivista |
Go to |
2013 |
Syllabic composition and use frequency: how do they affect stress assignment? A comparison between slow readers and fluent readers |
Articolo in rivista |
Go to |
2012 |
An analysis of a single case of comorbidity between learning disability and borderline intellectual functioning |
Articolo in rivista |
Go to |
2012 |
Learning Disabilities and motivational profiles |
Proceedings |
Go to |
2012 |
Down Syndrome and Referential Communication: Understanding and Production |
Articolo in rivista |
Go to |
2012 |
Temporal abnormalities in children with developmental dyscalculia |
Articolo in rivista |
Go to |
2012 |
Scuse proattive/retroattive e intelligenza sociale: uno studio su adolescenti |
Proceedings |
Go to |
2012 |
Levels of anxiety and self-esteem associated to sport activity in university students: a pilot study. |
Abstract in rivista |
Go to |
2012 |
SELF-ESTEEM AT SCHOOL AND SELF-HANDICAPPING
IN CHILDHOOD: COMPARISON OF GROUPS WITH
LEARNING DISABILITIES |
Articolo in rivista |
Go to |
2011 |
Influence of position of the context sensitive graphemes and word frequency effect on reading speed: a performance analysis of developmental dyslexics and fluent readers |
Articolo in rivista |
Go to |
2011 |
T.I.R.D. (Training Informatizzato per la riabilitazione della Dislessia) |
Brevetto |
Go to |
2011 |
Difficoltà di lettura e funzionamento intellettivo limite: Analisi di un caso. |
Proceedings |
Go to |
2011 |
Influence of syllabic composition and lexical stress on decoding test: a comparison between dyslexic children and fluent readers |
Proceedings |
Go to |
2011 |
ANSIA, AUTOSTIMA E STRATEGIE SELF-HANDICAPPING IN BAMBINI CON DISABILITÀ DI APPRENDIMENTO |
Proceedings |
Go to |
2010 |
Strategie di self-handicapping e profilo motivazionale: un’indagine su studenti di scuola superiore e universitari |
Proceedings |
Go to |
2010 |
Velocità e correttezza nell'attribuzione del genere grammaticale: il ruolo della trasparenza morfologica della vocale finale della parola. |
Capitolo o Saggio |
Go to |
2010 |
Le difficoltà di lettura nei contesti svantaggiati: analisi di un caso |
Proceedings |
Go to |
2010 |
Strategie di self-handicapping e profilo motivazionale: un’indagine su studenti di scuola primaria |
Proceedings |
Go to |
2010 |
Time processing in children with Tourette's syndrome |
Articolo in rivista |
Go to |
2010 |
Strategie di autosabotaggio e Autostima in bambini con differenti profili di apprendimento |
Articolo in rivista |
Go to |
2010 |
Velocità e correttezza nell’attribuzione del genere grammaticale: il ruolo della trasparenza morfologica della vocale finale di parola. |
Proceedings |
Go to |
2010 |
Autostima e strategie di self-handicapping in bambini di quinta elementare con e senza disturbi dell’apprendimento |
Proceedings |
Go to |
2010 |
Il ruolo educativo del nido d'infanzia. |
Capitolo o Saggio |
Go to |
2010 |
Self-Esteem and Self-Handicapping in Learning Disabilities |
Proceedings |
Go to |
2010 |
La rappresentazione del tempo nella Discalculia evolutiva. |
Proceedings |
Go to |
2009 |
Lo sviluppo cognitivo e l’abilità d’elaborazione delle grandezze fisiche |
Capitolo o Saggio |
Go to |
2009 |
The influence of irregular group position and frequency on decoding Italian words: a comparison between dyslexic and fluent readers |
Proceedings |
Go to |
2009 |
Strategie di Self-Handicapping e Autostima in bambini con e senza Difficoltà di Apprendimento |
Proceedings |
Go to |
2009 |
L’influenza della struttura sillabico-accentuale sul processo di decodifica. |
Proceedings |
Go to |
2009 |
Strategie di Self-Handicapping e abilità di lettura |
Proceedings |
Go to |
2009 |
Timing flickers across sensory modalities |
Articolo in rivista |
Go to |
2009 |
Svantaggio e difficoltà di lettura in età evolutiva |
Proceedings |
Go to |
2009 |
La dislessia nello svantaggio socio-culturale: il ruolo dell’ambiente come amplificatore del problema |
Proceedings |
Go to |
2009 |
L’influenza della struttura sillabico accentuale sul processo di decodifica |
Articolo in rivista |
Go to |
2009 |
Errori accentuali in relazione alla composizione sillabica e alla frequenza d’uso: dislessici evolutivi e normolettori a confronto |
Proceedings |
Go to |
2008 |
PMS (Profilo Motivazionale Scolastico) |
Brevetto |
Go to |
2008 |
Rappresentazione delle abilità in individui con ritardo mentale |
Proceedings |
Go to |
2008 |
Personal conceptions of intelligence affect outcome in a multimedia reading training program. |
Articolo in rivista |
Go to |
2008 |
Profilo motivazionale nella Sindrome di Prader-Willi: analisi di un caso |
Capitolo o Saggio |
Go to |
2008 |
L'impiego di strategie di self-handicapping: un confronto tra dislessici e normolettori |
Proceedings |
Go to |
2008 |
Costruzione di un software informatizzato per la riabilitazione dei disturbi di decodifica in bambini dislessici |
Proceedings |
Go to |
2008 |
Potenziamento delle abilità di lettura in studenti incrementali ed entitari: un'analisi longitudinale |
Proceedings |
Go to |
2008 |
Concezioni personali dell’intelligenza in bambini con disturbo specifico di lettura |
Articolo in rivista |
Go to |
2007 |
Strategie di self-handicapping: un confronto tra dominio sportivo e dominio scolastico |
Proceedings |
Go to |
2007 |
Personal conceptions of intelligence in children with reading decoding disabilities |
Proceedings |
Go to |
2007 |
Reading decoding disabilities: the role of socio-cultural level |
Proceedings |
Go to |
2007 |
The Relatività of Space Time in sensorial cross-modality: one study on visual auditory interaction. |
Proceedings |
Go to |
2007 |
Indizi semantici e ambiguità ortografica: la sensibilità al contesto linguistico nel dislessico evolutivo |
Proceedings |
Go to |
2007 |
Strategie di self-handicapping: un confronto tra dominio sportivo e dominio scolastico |
Articolo in rivista |
Go to |
2006 |
Livello cognitivo, stile attributivo e lessico di stati interni: analisi di una relazione. |
Proceedings |
Go to |
2006 |
Le Strategie di Self – Handicapping nello Sport. |
Proceedings |
Go to |
2006 |
Profilo motivazionale nella Sindrome di Prader-Willi: analisi di un caso. |
Proceedings |
Go to |
2006 |
Disabilità di lettura e rappresentazione dell'intelligenza:efficacia di un training |
Proceedings |
Go to |
2005 |
Costrutti motivazionali e apprendimento scolastico: elaborazione di uno strumento multimediale. |
Proceedings |
Go to |
2005 |
TRAINING MULTIMEDIALI PER LA RIABILITAZIONE DELLA DISLESSIA. |
Proceedings |
Go to |